القائمة الرئيسية

الصفحات

lightBlog

News

اسكريبت جديد بقلم المبدعه «يارا عادل » |تورنيد مصر



عمر انا بحبك لاا لاا عمر انا يوووه مش عارفه اقولها اززاي 

_هيا اي دي يا شمس الي انتي عاوزه تقوليه 

:مفيش ابدا يا ابيه دا كنت بجهز نفسي علشان هنعمل مقلب في صحبتنا 

_طول عمرك شقيه يا شمس امتا هتعقلي 

استوووووب 

انا شمس ٢١ سنه في كلية صيدله بابا وماما متوفين وعايشة مع عمي هنعرف الباقي بعدين ....

___________________بقلم يارا العدل _______________

تاني يوم بجهز الفطار 

شمس:يلا يا بااابا علشان نفطر ابببيه يلا علشان نفطر 

عم شمس وابن عمها :ههههه إزعاج البيت 😂😂

شمس بزعل : انا طويب زعلانه منكو ومش هعمل غداا 

العم:ههههه انتي بتتحججي بقا علشان متعمليش الاكل خلاص يا شمسي متزعليش 

نظرت شمس ل ابن عمها :وانتا يا ابيه مش هتصحلني 

ابن عمها : لا منتي الي هتيجي تتكلمي معايا كمان شويا 

شمس وقد تذكرت شي ابيييه يحبيبي انتا انا أقدر ازعل منك يلا علشان توصلني للكليه 

عمر بضحكة خطفت قلب شمس :حاضر يا ستي 

استووووب نتعرف علي عمر 
عمر ابن عم شمس الي بتقوله يا ابيه عمر ٣٠ سنه دكتور صيدلي غير أنه دكتور في كلية الصيدله هنعرف الباقي كمان شويا 

ابيه كنت عايزه اقلك علي حاجه 

عمر :نعم يا شمس 

هقلك بس بالله ما تتعصب 

عمر بدأ يقلق يصلها بانتباه :في اي احكيلي متخفيش حد ضيقك 

سرحت شمس فيه وقالت في نفسها أقله اني بحبه لاا لاا ليخصمني 

شمس :ابيه انا بحب زميلي في الكليه 

عمر لونه اتخطف : ب ب ب بتحبي 

شمس بخوف :اه 

اتعامل عمر مع الموقف بحكمة كبيرة جدا (انا الي بكتب استغربتها😂) 

عمر :هوا بيحبك يا شمس 

شمس بتلقائية :لا بس انا خايفه اعترفوا يبعد عني 

عمر باستغراب :يبعد عنك ازاي مش فاهم

شمس :لا أقصد يعني خايفه ميتقبلش حبي 

عمر :بصي يا شمس علشان ربنا يباركلك في حبك لازم تحبي من غير ما تقوليله ولو ربنا اراد انك تتجوزية هتتجوزيه من غير ما تعصي ربنا 

شمس :بس دا ممكن يتجوز غيري وممكن ميكونش عارف اني بحبه اصلا 

عمر: سيبيها علي ربنا مش بيعملنا حاجه وحشه

عدا شهرين والنهاردة امتحانات شمس  

باب اوضة شمس بيخبط وهيا بتصلي 
فتح عمر الباب ودخل لقاها بتصلي ابتسم وافتكر الي شافه من اسبوع 

فلااش بااك 

عمر كان بيوصل شمس للكليه فوقع من دفتر بينادي عليها كانت دخلت فاخده بيفتحوا لانوا افتكر أن للمحاضرات 
انصدم من الي شافه كتبه في أول صفحة 

النهاردة كملت ١٨ سنه وحبه اعترف اعتراف انا بحب اه والله كان نفسي ماما تبقا موجودة علشان تحميلها بس انتي عرفاه يا ماما دا عمر معرفش حبيته امتا بس لقيت كل حاجه حلوه فيه الاب والاخ وكل حاجه نقصاني  

قلب عمر كام صفحة لقا الجمله دي وَچئت لَتَكُونْ ليِ ضَوّءْ فيِ الظَلام..لَتكون ظِل وَسط الشَمس الشديدة..لَتكون أشْيَاء كَثيرة تَحميني مِن الشُرور..لَترسِم إِبتِسامَة مُشرقة الجَمِيع سَعى أن يَخْفيِها وَلكن چِئت لَترسمها بِحُب وإِخلاَص..أرسَلَك الله ليِ لَتكون سَبب فيِ سَعادتي..
وچِئت أنتَ وأحييّتُ نَفسيِ مِن چَديد 

عمر بدموع :معقوله شمس بتحبني زي منا بحبها يا منتا كريم يارب 

باااك. 

شمس : في حاجه يا ابيه 

عمر بنظرة لما تفهمها :شمس جايلك عريس

شمس بخضة :عريس اي دا لاا طبعا انا مش موافقة 

عمر:لي يا شمس 

اتعصبت شمس لوسمحت يا ابيه الموضوع دا متفتحوش معايا تاني 

عمر : حتي لو قلتلك أن العريس دا انا 

شمس : اه حتا لو كن ايه انتا قلت ايه 

عمر : ايوه يا شمس انا العريس 

شمس بدموع : انا بح 

عمر بسرعة :لا يا شمس حراام اما تبقي حلالي 

تسريع الأحداث 
يوم كتب كتاب عمر وشمس 

بارك الله لكم ، وبارك عليكم ، وجمع بينكما في خير. ♥️🔐 

دي كانت الكلمة الشهيرة للماذون 

بعد انتهاء الحفله عمر و شمس قاعدين مع بعض 

عمر:شمس انا بحبك 

شمس :وانا كمان بحبك يا عمري 

ابتسم عمري علي محبوبته وابتسم علي عطاء الله وعلي عوضه لان دايما كان بيحافظ عليها حتا من نفسه  

رُغمَ هَوسَي بالإتزان إلا أن قلبَي بَك ميّال💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

عبد العظيم رضا
عبد العظيم رضا
عبد العظيم رضا : «مواليد ٢٠٠٠» أسماء أخري: "تورنيد مصر"الذئب الأزرق"تسع حروف" "القلم الفرعوني" الأعمال الأدبية: ١_كتاب ويبقي الأثر ٢_ديوان كالخمر ٣_كتاب قيد الإرسال ٤_ديوان مافيش بينا أسف ٥_ديوان بارادويا ٦_ديوان ميكروباص «أعمال فنيه:» ١_مسرحيه حلاوه وهنادي

تعليقات